تحولات جدید در راه بازار سرمایه
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'علی صالح آبادی' دوشنبه شب در همایش تبیین نقش خبرگان مالی منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، حجم معاملات بورس اوراق بهادار و فرابورس و بورس كالای ایران در سال 90 را 30 هزار میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: خوشبختانه اكثر كالاهای پایه ای در بورس كالا پذیرفته شده اند، به طوری كه حجم معاملات این بورس نیز امسال به 30 هزار میلیارد تومان رسیده است.

صالح آبادی با بیان این كه، بورس انرژی سال آینده فعالیت خود را آغاز می كند، گفت: برق و برخی از محصولات نفتی در این بورس معامله خواهد شد.

وی اضافه كرد: مباحث مربوط به ارز نیز هم اكنون در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است تا بتوان از ظرفیت های بازار سرمایه برای كمك به این مقوله استفاده كرد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: صادركنندگان غیر نفتی علاقه مند هستند تا ارز خود را با نرخ رقابتی در بازار عرضه كنند كه برای تحقق این امر نیازمند طراحی برخی ساز و كارهای اجرایی در این حوزه هستیم كه سازمان بورس با همكاری بانك مركزی در حال فراهم كردن این مقدمات است.

وی راهیابی تعدادی از فعالان بازار سرمایه در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به فال نیك گرفت و از آمادگی سازمان بورس برای ارائه نظرات كارشناسی به نمایندگان خبر داد.

صالح آبادی اظهار داشت: انتظار اهالی بازار سرمایه از نمایندگان منتخب مردم در مجلس، حمایت از فضای كلی اقتصاد و صنایع است تا بازار سرمایه در كنار این حمایت ها، توسعه بیشتری یابد.

وی با بیان این كه، هم اكنون در مرحله واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش خصوصی قرار داریم، اظهار داشت: حفظ و صیانت از صنایع منجر به رشد بازار سرمایه خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: خوشبختانه مجلس به عنوان ركن قانونگذاری كشور در سال های اخیر توانسته است، نقش بسزایی را در توسعه بازار سرمایه ایفا كند.

وی با بیان این كه، بازار سرمایه تنها در بستر قانونی مناسب رشد می كند، تصریح كرد: قانون بازار اوراق بهادار بعد از 40 سال در مجلس هفتم تغییر یافت و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید نیز در مجلس هشتم به تصویب نمایندگان رسید تا تحولات فراوانی در حوزه بازار سرمایه ایجاد شود.

وی به قانون پنجم توسعه اشاره كرد و گفت: ماده 99 این قانون بسترهای قانونی خوبی را برای توسعه بازار سرمایه فراهم كرده است كه امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی بهره ببریم.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: